Upravljanje podatkov s 3D Product Architect in Product Release Engineer na 3DEXPERIENCE platformi

Featured Video Play Icon

Na prispevkih o 3DEXPERIENCE na tem blogu pogosto govorimo o shranjevanju in upravljanju podatkov na 3DEXPERIENCE oblačni platformi. A ko smo govorili o upravljanju podatkov smo predvsem pisali o relacijah, revizijah, zaklepanju datotek itd. A s temi podatki lahko delamo veliko več.

Za upravljanje podatkov se uporablja ENOVIA produkte, ki se delijo na 3 dele razvojnega cikla produkta. Na Plan (planiranje projekta), Develop (razvojni del projekta) in Release (izdajanje produkta). Za vsak del razvojnega cikla obstaja več različnih vlog z različnimi aplikacijami. Najpogostejše vloge lahko vidite na spodnji sliki. Od teh vlog si bomo v tem prispevku podrobneje ogledali 3D Product Architect in Product Release Engineer.

Zakaj pa v istem prispevku omenjamo obe vlogi? Ker obe vlogi delata na kosovnici, a kot je vidno na zgornji sliki v različnih fazah razvoja.

3D Product Architect

3D Product Architect je vloga, kjer oseba, ki je odgovorna za definicijo izdelka pripravi drevesno strukturo novega ali spremenjenega produkta. V drevesne strukture lahko dodajamo produkte iz različnih CAD okolij (npr. SOLIDWORKS in 3DEXPERIENCE) ali pa dodamo prazne (še ne narejene) kose ali sestave. Na elemente, ki še niso izdani (v stanju »Released«), dodamo odgovorne osebe (inženirje), da bodo le-te vedele, da morajo delati na teh produktih.

Izdelke, ki smo jih dodali v strukturo, lahko tudi postavimo v približno pravilne končne pozicije, da bodo inženirji takoj vedeli kam kaj spada. Izdelkom, ki še niso v stanju »Released«, pa lahko definiramo tudi šifre.

Na kose in sestave, ki jih dodajamo na končne pozicije, pa ne moremo dodati mate relacij, saj 3D Product Architect ni CAD program. A zaradi tega tudi ne zasede CAD licence. Torej oseba, ki je odgovorna za pripravo drevesne strukture sploh ne potrebuje CAD licence (npr. SOLIDWORKS-a). Svoje delo lahko naredi znotraj aplikacij v vlogi 3D Product Architect, vse te aplikacije pa delujejo v brskalniku.

Product Release Engineer

S 3D Product Architect vlogo smo naredili drevesno strukturo za nove ali spremenjene izdelke. Inženirji so nato začeli in tudi končali s svojim delom. 3D modeli so narejeni in risbe so pripravljene. A noben izdelek se ne izda na trg točno tak kot je bil narejen v CAD okolju. S Product Release Engineer vlogo definiramo končni izdelek, ki bo šel na trg.

To pomeni, da v takšno strukturo dodamo elemente, ki niso samo del CAD strukture. Seveda v končno definicijo spada CAD model, dodamo pa tudi na primer barvo, lepilo, dodatne rezervne vijake, USB ključek z raznimi datotekami, licence za povezane programe, škatle za lično pakiranje izdelka, natisnjena navodila, varnostne liste,… Skratka vse kar se še potrebuje za popolno definicijo končnega izdelka. Obenem se lahko v tako definicijo doda tudi specifikacijo, ki se ne doda končnemu produktu, a je tam le kot opomba osebam, ki izdajajo izdelke.

Tako kot v 3D Product Architect vlogi lahko tudi v Product Release Engineer vlogi izdelkom definiramo šifre. Poleg tega pa lahko zelo enostavno pregledamo in filtriramo strukturo po različnih lastnostih. To pomeni, da hitro najdemo izdelke, ki še niso bili potrjeni in jih po potrebi potrdimo in prenesemo v stanje »Released«.

Tako kot pri 3D Product Architect vlogi tudi v Product Release Engineer vlogi vse aplikacije delujejo v brskalniku. To pomeni, da so dostopne iz katerekoli moderne naprave z dostopom do interneta. In tako kot 3D Product Architect tudi Product Release Engineer ne zasede CAD licence. Obe vlogi torej omogočata, da osebe brez CAD licence delajo svoje delo pri definiciji izdelkov, a ne zasedejo drage CAD licence in še dražjega časa inženirjev, ki morajo delati pri razvoju izdelka, ne pa nujno tudi pri definiciji le-tega.