V blogu je predstavljeno delovanje vloge Product Release Engineer na 3DEXPERIENCE platformi. Orodje omogoča, da preverimo, ali imajo naše datoteke vse potrebne podatke, povezane z njimi, in vse lastnosti, ki jih bomo morda morali spremeniti. Prikazan je tudi seznam materialov, dodajanje unikatnih številk delov in vseh morebitnih podatkov, ki bi jih spremenili/dodali/preverili pred končno izdajo datotek v proizvodnjo.
Premaknimo se na zavihek BOM na vrhu zaslona. Vidimo aplikacijo Engineering Release, ki se uporablja za prikaz kosovnice. Če jo razširimo, lahko vidimo strukturo sestava. Ni pomembno, ali je bil sestav ustvarjen v SOLIDWORKSu ali z uporabo xApps aplikacij, saj to orodje lahko obravnava oboje. Zares odlična funkcija je možnost urejanja in spreminjanja datotečnih lastnosti po meri neposredno v Engineering Release aplikaciji. Prikažimo kako hitro in enostavno dodamo novo lastnost ali pa dodamo material izbrani datoteki.
Oglejmo si eno od lastnosti in naredimo nekaj popravkov. Ko z desnim klikom miške izberemo na primer zobnik in se pomaknemo v ikono z informacijami, lahko vidimo njegove lastnosti. S klikom na ikono svinčnika lahko vsa polja lastnosti datoteke spreminjamo. Lahko spremenimo naslov, dodamo komentarje revizije, opise in celo dodamo priloge. Datoteki lahko tudi dodamo material. Na primer, lahko določimo, da je ta zobnik izdelan iz nerjavečega jekla. Ko ga shranimo, lahko vidimo, da je uporabljen izbrani material.
Zdaj, ko je material dodeljen, si oglejmo še številčenje kosov. V tem primeru imamo sistem številčenja, ki upošteva način številčenja kosovnic v podjetju. Katero koli komponento, ki nima številke artikla, lahko izberemo in posodobimo. Posodobimo številčenje izbrane komponente tulca za nož, ki ji manjka številka artikla. Ko kliknemo gumb »Set«, program samodejno dodeli edinstveno številko artikla. Številčenje je v celoti prilagodljivo, tako da ustreza kateri koli shemi številčenja, ki jo uporabljate v vašem podjetju. Lastnost, da lahko po meri spremenimo vsa polja, tudi če nismo ustvarili različnih komponent pride marsikdaj še kako prav.
Dodajte nove inženirske elemente
Ko ustvarjamo nove kosovnice, je občasno težko obravnavati elemente, ki niso v 3D modelu. Na primer, za sestavljanje prikazanega noža potrebujemo nekaj lepila. Te komponente nam ni treba modelirati, lahko pa kar v aplikaciji kliknemo ikono plus in dodamo nov inženirski element. Ustvaril se bo nov izdelek, kjer bomo lahko posodobili ime tako, da bo pisalo “lepilo”, in po potrebi dodali dodatne informacije. To omogoča hitro in enostavno dodajanje elementov, ki niso 3D modeli, a jih je potrebno vključiti v kosovnico.
Preglejmo še lastnosti najvišje ravni sestava. Tako, kot lahko obravnavamo katero koli posamezno komponento, lahko obravnavamo tudi sklop višjih ravni sestava. Lahko posodobimo naslov, opise in dodamo lastno številko modela.
Vidimo lahko, da so komponente v svojem življenjskem ciklu v različnih stanjih. Za komponente lahko individualno določimo datum izdaje, da se izognemo nenamernemu spreminjanju komponent, ko to ni več zahtevano. Kot primer spremenimo stanje motorja v “Released”, tako da bo v zaklenjenem stanju.
Vendar, če vemo, da je celoten sestav dokončen, lahko spremenimo stanje najvišje ravni sestava z izbiro stanja “Released” in izbiro polja “Include structural objects”. To pomeni, da so vključene vse podrejene komponente. Nato bomo kliknili “Release” in tako spremenili stanje vseh podrejenih komponent v “Released” stanje.
Ne glede na to, ali je komponenta v stanju “Released”, “Frozen” ali “InWork”, lahko spremenimo stanje vseh hkrati. Prikažimo kako lahko izvozimo kosovnico kot datoteko CSV, ki jo lahko nato uporabimo v Excelu. Na dnu menija boste našli možnost izvoza. Odpre se pojavno okno, kjer odkljukamo opcijo, da vključimo vse komponente in izberemo gumb za izvoz.
Vir:
Generating BOMs with Product Release Engineer Using 3DEXPERIENCE, Trimech Blog, 10. junij, 2022. Dostopno na: https://trimech.com/blog/generating-boms-with-product-release-engineer-using-3dexperience