Ko je SOLIDWORKS prišel na trg l. 1995, je pomenil revolucijo v 3D CAD svetu. Bil je narejen izključno za operacijski sistem MS Windows, v primerjavi s konkurenco je bil poceni, uporabniški vmesnik pa je bil enostaven in intuitiven. Omogočal je modeliranje kosov in sestavov ter izdelavo risb, kar smo lahko zapisovali v datoteke lokalno na disk. Kot je bilo v tistih časih običajno, je bil tudi SOLIDWORKS v osnovi namenjen posameznemu uporabniku. Delo več-uporabniških skupin je bilo glede podatkovne izmenjave oteženo, ker parametrični 3D CAD sistemi sklope oz. sestave zapisujejo v več datotek, ki so med seboj povezane z relacijami oz. referencami. V primerih, ko npr. dva ali več uporabnikov naenkrat dostopi do posamezne datoteke, pride do konflikta, ker operacijski sistem (t.j. Windows) ne sporoči te informacije nazaj SOLIDWORKS-u na način, da bi jo ta tudi pravilno razumel. Zato posledično prihaja do motnje v delu SOLIDWORKS-a, kar običajno pomeni, da “se sesuje”. Kljub temu, da so uporabniki shranjevali svoje knjižnice na N:, W: ali Z: omrežni disk, ali pa na Dropbox in podobno, se tem težavam niso mogli izogniti.To problematiko je naprej poizkusil reševati Workgroup PDM, ki je pa je še vedno temeljil na datotečnem pristopu. Ta organizacija okolja je še vedno povzročala težave.
Workgroup PDM je kasneje zamenjal SOLIDWORKS Enterprise PDM, kar so kasneje preimenovali v SOLIDWORKS PDM Standard in Professional. Ta sistem temelji na SQL bazi (sedaj le še MS SQL), kjer so zapisani meta podatki, in pa na datotečnem delu, kjer so shranjene preimenovane SOLIDWORKS datoteke. V tem primeru sedaj SQL baza rešuje konflikte hkratnih dostopov. To je uspešna metoda in omenjene konflikte popolnoma rešuje. Delo s SOLIDWORKS PDM Standard in Professional sistemi je tudi enostavno in uporabniku prijazno, enako pa velja za administriranje celotnega sistema. Seveda je pri tem potrebno paziti, da je sistem ustrezno konfiguriran in prilagojen posameznim zahtevam in uporabi. Številni uporabniki ta sistem danes uspešno uporabljajo. K temu tudi pripomore, da je SOLIDWORKS PDM Standard brezplačno vključen v vsaki verziji SOLIDWORKS Profrssional in SOLIDWORKS Premium 3D CAD licence z veljavnim vzdrževanjem. Skratka, super sistem za delo v lokalnem okolju v podjetju.
V primeru zahteve po hkratnem delu na več lokacijah SOLIDWORKS PDM Professional omogoča replikacijo. S tem je omogočeno osveževanje oz. sinhronizacija glavne baze z ostalimi lokalnimi bazami. To se običajno naredi zunaj delovnega časa, enkrat na dan oz. ponoči. V primerih, ko prostorsko ločene ekipe delajo vsak na svojem delu enotnega projekta, je to sprejemljivo. V primeru, ko pa želijo prostorsko ločene ekipe oz. uporabniki hkrati sodelovati na enotnem projektu, pa ta sistem ne zmore zagotavljati zadovoljive odzivnosti.
Z vpeljavo 3DEXPERIENCE platforme lahko naslovimo tudi ta problem. 3DEXPERIENCE okolje je že v osnovi zasnovano na oblačnih tehnologijah. To se začne že s samim operacijskim sistemom platforme, ki zagotavlja vse procese in storitve na oblaku, do celotne zasnove upravljanja s 3D CAD in vsemi ostalimi podatki. Tako celovito okolje omogoča, da se uporabniki nanj lahko priklopijo kjerkoli že so (v službi, doma, na drugem koncu sveta, …) in pa načelno s katerekoli naprave, ki ima brskalnik. 3DEXPERIENCE sedaj poskrbi, da se vsi prejeti podatki ustrezno indeksirajo in potem dajo na razpolago vsem deležnikom, ki imajo ustrezne pravice.
3DEXPERIENCE ne deluje samo kot PDM (Product Data Management system), ampak že kot PLM (Product Lifecycle Management). Osnova je Enovia PLM sistem, ki je poznan CATIA V5 uporabnikom kot celovit PLM sistem. Tako sedaj 3DEXPERIENCE okolje poleg PDM funkcionalnosti omogoča tudi razširjeno funkcionalnost pri obvladovanju življenjskega cikla produkta.
SOLIDWORKS uporabniki lahko do 3DEXPERIENCE okolja dostopajo na več načinov.
Najprej predpostavimo, da imamo običajno SOLIDWORKS permanentno ali časovno najeto licenco. V tem primeru za dostop do 3DEXPERIENCE okolja potrebujemo t.i. “Hassle Free Data Management” trojček vlog. Najprej pojasnilo, kaj so vloge na 3DEXPERIENCE platformi. Vloge so paketi aplikacij, ki delujejo na 3DEXPERIENCE platformi, vsaka vloga pa naslavlja določen tip problematike, katera je dostopna na 3DEXPERIENCE okolju. Tukaj govorimo o treh vlogeah: Collaborative Business Innovator, Collaborative Industry Innovator in Collaborative Designer for SOLIDWORKS. V tem primeru lahko SOLIDWORKS datoteke shranjujemo direktno na 3DEXPERIENCE platformo, enako pa jih lahko od tam tudi direktno odpiramo. Ko se SOLIDWORKS datoteka zapiše oz. shrani na 3DEXPERIENCE, se najprej ustrezno indeksira, potem pa se omogoči dostop tudi vsem ostalim uporabnikom, ki imajo ustrezne pravice, da te datoteke vidijo in jih uporabljajo za svoje delo.
Za hitro predstavo, kako zadeva deluje v praksi, si lahko ogledate v posnetku webinarja – glej https://www.youtube.com/watch?v=ixC1YbIpozs.
Druga možnost je uporaba t.i. 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS licence. Tudi te licence se delijo na 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS Standard, Professional in Premium, tako kot običajne SOLIDWORKS licence. Če imajo pri imenu dodatek Offer, potem imajo vključeni tudi prej omenjeni vlogi Collaborative Business Innovator in Collaborative Industry Innovator, v nasprotnem primeru pa moramo uporabiti te vloge od drugje, če so na razpolago. Tudi v tem primeru gredo vsi podatki na 3DEXPERIENCE in se tam obravnavajo po PLM principih, kot vse ostalo.
Pri obeh omenjenih metodah je možno SOLIDWORKS datoteke še vedno shraniti lokalno na disk kot *.sldprt, *.sldasm ali *.slddrw.
Ko začnemo delati s 3DEXPERIENCE okoljem, se nam dodatno odpre še ogromno možnosti, katere to okolje ponuja. SOLIDWORKS uporabniki s tem dobivajo eleganten dostop do tehnologij (PLM upravljanje s podatki na osnovi ENOVIA, simulacije na osnovi SIMULIA Abacus orodij, tehnologije obdelave na osnovi DELMIA orodij, …), ki so bile do sedaj na voljo samo CATIA uporabnikom. Dodatno pa so voljo tudi nove, t.i. “cloud native 3D CAD” aplikacije, ki nam omogočajo delo samo v spletnem brskalniku na različnih napravah. Skratka, velik tehnološki skok naprej, tako za avtorja, podjetje Dassault Systèmes, kot tudi same uporabnike.