Glede na podatke različnih raziskav večina vprašanih zazna povpraševanje na trgu po 3D modelih na spletu. Izdelki, ki so na spletu predstavljeni 3D so za upoorabnika veliko bolj zanimivi kot tisi, ki so predstavljeni zgolj s fotografijo ali pa 2D. 3D model lahko obračamo, približamo ali oddaljimo, mogoče eksplozijsko razstavimo ali pa skrijemo kak del, da lahko pogledamo v notranjost. Možno je spreminjati barve, teksture in ali spreminjati kakšne druge parametre izdelka in ga tako prilagoditi tistemu, ki nam je všeč. Taka interaktivnost v spletnem brskalniku je omogočena tako na namiznih in prenosnih računalnikih kot tudi na mobilnih napravah kot so telelfoni in tablice.
S povedanim se verjetno vsi strinjamo, tako da se verjetno sprašujemo zakaj to še ni splošno razširjeno.
No, težava je v tem, da so 3D modeli katere razvijamo na namiznih ali prenostnih računalnikih, praviloma “težki” oz. precej obsežni. Če pa tak model želimo pregledati v brskalniku, pa hitro ugotovimo, da je čas prenašanja oz. nalaganja v spletni brskalnik predolg, da bi to lahko počakali.
Vrsto let in številni poizkusi so bili potrebni, da so se vodilni v svetovni IT industriji odločili za sodelovanje z namenom razviti t.i. “lahek” format izključno namenjen za predstavljanje 3D v spletnih brskalnikih. Ta format se imenuje glTF oz. v binarni izvedbi glb. glTF je odprti standard, katerega upravlja skupina Khronos, pri razvoju pa so sodelovali taki velikani na področju IT-ja kot so Adobe, Amazon, AMD, Autodesk, Bentley, Dassault Systemes, EA, Epic Games, Google, NVidia, Mozila, Unity, pa tudi Continental, Ikea, Oculus, Uber (več na https://www.khronos.org/gltf/).
V praksi je seveda še nekaj problemov kako 3D grafiko pretvoriti v glTF format. Tako npr SOLIDWORKS trenutno še nima standardno vgrajenega izvoznega filtra v glTF format. Zato smo v IB-CADDY pripravili nekaj orodij, ki to omogočajo.
Osnovno funkcionalnost na izvozu 3D kosa iz programa SOLIDWORKS tako že podpira program caddy4sw. To je vtičnik za SOLIDWORKS, ki je brezplačen za vse naše SOLIDWORKS uporabnike z veljavnim vzdrževanjem (več na https://blogs.ib-caddy.com/?s=caddy4sw&submit=Search). glTF funkcionalnost vgrajena v caddy4sw omogoča izvoz grafike na osnovu kosa, vključen je izvoz barv in tekstur.
Primer je predstavljen na modelu na sliki 1, t.j. prenosni hladilnik (cooler), ki je zmodeliran kot kos. Ohišje je modro, za pokrov pa je uporabljena tekstura karibskega oreha. caddy4sw oomogoča, da to izvozimo ali v glTF ali pa v binarno obliko v glb.
Slika 1: 3D model hladilnika kot kos v okolju SOLIDWORKS
Pomembno je še vedeti, da je osnovni SOLIDWORKS model velikost 42 MB, tekstura je pa 349kB. Izvoženi model v glTF je 2,8 MB, binarno zapisani pa je velikost 2MB. V obeh primerih je teksura integrirana v sam model.
Tak model lahko v brskalniku predstavimo kot je npr na https://www.caddyplus.com/3Decommerce/. To stran lahko odpremo v glTF pregledovalniku znotraj spletnega brskalnika tako na namiznem oz. prenosnem računalniku kot tudi na mobilnih napravah kot so telefoni in tablice.
Na sliki 2 je prikazan izvožen model v glTF fomratu. Odprt je na brezplačnem pregledovalniku https://sandbox.babylonjs.com/.
Slika 2: glTF format modela prikazan na spletnem pregledovalniku Babylon Sandbox
Za dodatne informacije o izvozu 3D modelov za spletne strani in o vtičniku Caddy4sw nam pišite na elektronsko pošto info@ib-caddy.si, nas pokličite na telefonsko številko 01 566 12 55 ali pa obiščite spletno stran https://solidworks.ib-caddy.com/caddy4sw/.